Lengyelországi beszámoló Jóföldi Anna

Comenius Lengyelország - 2014.03.15-03.21.

Lehetőségem volt részt venni a Comenius program

Comenius Lengyelország

Lengyelországi utazásán. A programban 5 ország vett részt- Lengyelország, Anglia, Svédország, Németország és Magyarország. A Liszt Zeneiskolából 6 diák és 4 tanár utazott Lengyelországba március 15-én repülővel. Varsóban a lengyel koordinátor, Mónika várt minket és a svéd csoportot, elvitt minket egy Atos nevű hotelbe. A délutánt Varsóban töltöttük, addigra már megérkezett az angol és a német csoport is.

Vasárnap a Kopernikusz centert látogattuk meg ahol rengeteg érdekes fizikai, kémiai feladat, játék várt minket. Délután pedig Varsó óvárosában sétáltunk és ebédeltünk, majd este megérkeztünk Opoléba, ahol elszállásoltak minket egész héten, itt találkoztunk a fogadó családjainkkal.

Hétfőn a lengyel diákok tartottak prezentációt és egy kis előadást a lengyel történelemről, kultúráról. Majd minden ország tartott egy prezentációt a saját országáról és iskolájáról. Tőlünk Márk tartott előadást, ami rendkívül jól sikerült, utána sokan mondták, hogy kedvük támadt meglátogatni Magyarországot. Ezután egy dzsip túrán vettünk részt egy közeli faluban, KazimerzDolny-ban.

Kedden egy Ponatova nevű városban voltunk egy iskolában, ahol egy helyi tehetségkutatót nézhettünk meg, ahol a tanáraink voltak a zsűrik. Délután pedig az Opole-i kultúrházban adtak koncertet a lengyel diákok, illetve mi magyar zeneiskolások, nagyon színes volt az előadásunk, volt hegedű, fuvola, kürt, gitár és zongora, a tanárainkkal együtt léptünk fel és nagyon élvezetes volt a hallgatók elmondása szerint is.

Szerdán Lublinba mentünk kirándulni, ahol először egy szabadtéri múzeumot néztünk meg a lengyel történelemről és kultúráról, nagyon érdekes volt. Majd körbenéztünk a városban és volt egy kis szabad időnk.

Csütörtökön délelőtt Auschwitzban a koncentrációs tábort néztük meg ami rendkívül megrázó volt. Egészen különös, ijesztő érzés volt azokon a helyeken sétálni ahol annyi szörnyűség történt. A délutánt Krakkóban töltöttük, ami egy nagyon gyönyörű város, itt volt sok szabadidőnk, ezért nagyon sok szép dolgot láthattunk a városban.

Pénteken sport nap volt, az Opole-i iskolában töltöttük a délelőttöt mindenféle sport tevékenységgel töltve. Sajnos a svéd csoport délután haza utazott, úgyhogy tőlük már búcsút kellett venni. Délután egy geo-catching nevű játékot játszottunk, ami nagyon fárasztó volt de jól éreztük magunkat. Majd az iskolában volt egy búcsú vacsora, rengeteg finom étellel. Az angol koordinátor, Sandra énekelt egy dalt, tanáraink illetve Márk közreműködésével, majd Márk is elénekelt egy magyar dalt. Sajnos eljött a búcsúzkodás pillanata, hiszen szombaton mindannyian útra keltünk, hogy hazatérjünk ki-ki saját országába.

Rengeteg élménnyel gazdagodva tértünk haza, és rengeteget tanultunk és sok érdekes dolgot láttunk. Nagyon sokat tudott fejlődni az angol tudásunk is, hiszen mindenkivel angolul beszéltünk illetve mindenki angolul beszélt hozzánk, számos új szót tanultunk és a hét végére már sokkal könnyebben megértettünk mindent illetve sokkal bátrabban használtuk az angol nyelvet.
Azt hiszem mindannyian nagyon jól éreztük magunkat és nagyon hálásak vagyunk ezért a programért. Nagyon hálás vagyok ezért a hétért, csodálatosan telt minden nap, és rengeteg élménnyel és tapasztalattal jöhettem haza.