Iskolánk az „Innováció a művészeti nevelésért a Liszt Ferenc Zenei Alapfokú Művészeti Iskolában” címmel TÁMOP pályázatot nyert. Ennek a pályázatnak a keretén belül került megvalósításra szeptember 21 – október 1-ig az „Idegen nyelvi témahét.”
1. Különböző országok nevezetességeinek plakátját kellett elkészíteniük, amelyet kiállítottunk az iskola bejáratnál és a hangversenyterem előtt is.
2. A portán elhelyezett Totót lehetett egyénileg kitölteni, melynek eredményhirdetése a koncert után volt.
3. A csoportok választottak egy országot , majd idegen nyelvű dalt tanultak a gyerekek szolfézs órán.
2015. október 1-jén egy közös koncert volt ennek a témahétnek a befejező programja. Volt még egy aktualitása hogy pont ezen a napon hangoztak el ezek a produkciók, az pedig, hogy 1975 óta október 1-je a Zene Világnapja. A koncerttel mi is megünnepeltük ezt az eseményt. Úgy gondolom, hogy az idegen nyelvet, a zene nyelvével a legjobb összekombinálni.
Műsorszámok:
1. Con el Vito-spanyol - andalúz népdal. A történetben egy fiatal lány Malagából el akart menni Sevillába a híres bikaviadalt megnézni, de félúton elrabolják a mórok.
A vito egy tánc, aminek a neve utal Szent Vitusra. Ezek a dallamok élénk jellegűek, leggyakoribb témájuk a szerelem.
ea: 3.b és 4. b osztály, gitáron közreműködik Dornstädter Áron és Tarr Krisztina tanárnő.
Felkészítő tanár: Domsiné Horváth Erika
2. A Greensleeves egy közismert angol dal, ami már a 16. század végén és a 17. század elején keletkezett forrásokban is előfordul. A cím jelentése „zöld ruhaujjak”, egy ilyen öltözéket viselő hölgyre utal.
A legenda szerintVIII. Henrikangol királyírta a dalt leendő feleségének,Boleyn Annának, aki nem hagyta magát elcsábítani, amíg a király feleségül nem veszi. A dalban, úgy tűnik, erről a visszautasításról van szó. Valójában azonban Henrik nem lehetett a dal szerzője, mert olyan olasz kompozíciós stíluson alapul, ami csak Henrik halála után ért el az országba.
ea: 6. osztály, gitáron közreműködik Fekete Nóra tanárnő.
Felkészítő tanár: Berki Ibolya
3. A következő dalhoz egy hídnak a története kapcsolódik: a XII. században épült híres avignoni híd, Dél – Franciaországban található. Itt nem a közúti csatlakozás hiányzik, hanem a híd másik fele. Mi, viharos múltú Közép – Európaiak azonnal rávágnánk: de kár, hogy lebombázták. Ámde nem. Nem bombázták le. Csak a megismétlődő árvizek egyre inkább megrongálták, majd az 1668 – as nagy árvíz végleg elmosta a híd felét. A város polgárai pedig úgy hagyták, mert nem akartak már több pénzt költeni rá. Azóta is ott áll, csonkán. Jó döntés volt, mert a híd lett a város emblémája, és a mai napig turisták millióit vonzza oda.
Az Avignoni fahídon való táncolást, éneklést fogja ea: a Kölcsey-s 1. osztály. Felkészítő tanár: Bíró Emma Anna
4. Brahms: Wiegenlied– a híres bölcsődal következik. Ea: az Aporos 4. és 5. osztály. Fuvolán közreműködik Pajor Zsófia, gitáron: Major Borbála és Major Sára,
felkészítő tanár pedig Somfainé Kovács Eszter, akiegyben zongorán kísér.
5. Ma come balli bellabimba című olasz dallam fog felcsendülni, ami a természet szépségeiről szól, különösképp a rózsáról. Ea: 4. osztály, gitáron játszik: Szemenkár Lilla, és tanára Tamásné Péntek Ágnes, dobon Konczos József.
Felkészítő tanár: Szakács Erika
6. A Whiskeyinthejar egy ír dallam. A dal egy matrózról szól, aki sétája közben belebotlik Farrellkapitányba, és kifosztja...De aztán a saját felesége feladja őt.
Énekel az 5. osztály. Hegedűn Balogh Zsófia, zongorán Berki Ibolya kísér,
felkészítő tanár: Szabó Emese.
7. Áll egy ifjú nyírfa..kezdetű orosz népdal (VápoljeBirjozásztájálá) ea: továbbképző osztály, zongorán kísér: Ney Andrea,
felkészítő tanár: Dr. Hontváryné Iván Gabriella
8. Hymntofreedom – amerikai gospel dallam feldolgozása. Oscar Peterson, világhírű jazz – zongorista gyakran tűzte műsorára, általa is megismerhették a négerek tradicionális dallamait. A dal a szabadság himnusza, az emberek közti egyetértés, az összetartozás eszméjéről szól. Ea: továbbképző d csoport, szólót énekel: Pusztai Virág, zongorán közreműködik Almann Gergő,
felkészítő tanár: Erdélyi Judit.
9. Sininen ja valkoinen jelentése: kék és fehér, nem véletlen a cím, hisz ez a finn zászló színe. Finn dallam következik. Ea: iskolánk énekkara,zongorán Almann Gergő kísér.
felkészítő tanár és vezényel: Popper Ágnes
A koncertet eredményhírdetés követte, melyet Szakács Erika igazgatónő értékelése után a program szervezői Popper Ágnes és Edviné Kapui Nikoletta adtak át.
A totót nagyon sok - kb. 100 tanulónk töltötte ki. 55 - nek sikerült a 10 kérdést helyesen megválaszolni. Ők ajándékban részesültek: kottafüzet, zenés ceruza, zenés radír.
A közönségnek, a gyerekeknek és a tanároknak is egyaránt tetszett a program, így elhatároztuk, hasonló projekthetet a következő tanévben is fogunk tartani.
Győr, 2015. október 6.
Domsiné Horváth Erika