Comenius találkozó 2013 Anglia

Angliai beszámoló

A Liszt Ferenc Zeneiskolának köszönhetően részt vehettem a Comenius projekt által szervezett nemzetközi találkozón Angliában. Az út során lehetőségünk nyílt a városnézésre, az angol nyelv gyakorlására, más kultúrák megismerésére, illetve új barátságok kialakítására. Az iskolából 5 diák és 4 kísérőtanár vett részt ezen az 1 hétig tartó izgalmakkal teli utazáson. Rengeteg élménnyel és sok új tapasztalattal tértünk haza a kirándulásunk végén.

Angliai beszámoló Pintér Levente

Utazásunk 2013. március 10-én vasárnap hajnalban indult. Repülővel érkeztünk meg Manchesterbe, de onnan még egy rövid utat meg kellett tennünk, hogy elérjük úti célunkat, a gyönyörű kis városkát Lytham St. Annes-t. Ekkor már a fogadó családjaink izgatottan vártak minket. Ezt a napot a családdal töltötte minden egyes diák. Én egy igen laza és nyugodt családhoz kerültem, akikkel minden egyes percet élveztem együtt tölteni. Nagyon jó viszonyt sikerült kialakítanom velük és igen megkedveltek engem. Nekik köszönhetően úgymond sikerült beletekintést nyernem egy tipikus angol család életébe és lehetőségem nyílt egy teljes hetet velük tölteni.

A hétfői napon az ottani iskolát tekintettük meg és tanórákat látogattunk, amely számomra óriási élmény volt, hiszen merőben más az oktatási rendszerük, mint a hazai iskoláké. Az iskola egy teljesen új és modern épület, ahová több mint 2000 diák jár. Nagyon szép és jól felszerelt osztálytermekben van lehetőségük az angol diákoknak tanulni és minél több tudást elsajátítaniuk. A következő nap ellátogattunk a közeli Blackpoolba, ahol megtekintettük a csodálatos, Operaházra hasonlító Ballroom-ot. Ezután még volt időnk megnézni ezt a kis hangulatos ,,szórakozó városkát,, ami tele volt játéktermekkel és kaszinókkal, illetve volt ott egy hatalmas vidámpark is . Délután került sor az iskolában a különböző országok bemutatóira, amit a fogadó családjainknak és az ottani iskola tanárainak tartottunk. Igen élveztem ezt az eseményt, mert itt folyamatosan az angol nyelvtudásomat kellett használni, amit igen nagy örömmel alkalmaztam is. Ez alkalommal megismerhettem a svéd, a német, a lengyel és az angol kultúrákat és szokásokat, illetve egy kis gasztronómiai kóstolóra is lehetőség adódott. A következő napon a Lake District-et látogattuk meg, ami Anglia legnagyobb tava és a környékén elhelyezkedő falvacskák pedig a legelbűvölőbb színterei a 17.századi angol kis településeknek. Csütörtökön Liverpoolba utaztunk, ahol 2 múzeumot tekintettük meg és az igen érdekesen elhelyezkedő dokkokat. Majd ebéd után jutott idő a városnézésre és vásárolgatásra is. Ezen az estén az iskolában egy igen vicces és kellemes hangulatú partin vehettünk részt. Pénteken pedig egy középkori, teljes épségében fennmaradt várkastélyt néztünk meg, ami több uralkodónak is rezidenciájául szolgált. A nap további részét a fogadó családdal tölthettük el. Szombaton hajnalban eljött a szomorú, könnyekkel teli búcsúzkodás ideje is. Ennek ellenére vidáman és élményekkel távoztunk a közeli találkozás reményében.

Igen nagy lehetőség volt ez az utazás számomra, amiért igen hálás vagyok a zeneiskolának és az igazgató nőnek egyaránt. Rengeteg élménnyel és tapasztalattal gyarapodtam, amit itthon is kamatoztani tudok. Ennek az útnak során tapasztaltam meg, hogy mekkora kincs, ha valaki beszél egy idegen nyelvet és hogy annak a használata milyen örömmel tölti el az embert.