​Comenius projekttalálkozó Angliában

Angliai beszámoló Gutay Bella

Egy márciusi hajnalon vágtunk neki a nagy útnak Angliába, az Ír-tenger partján fekvő Lytham St. Annes-be. Budapestről repülőgéppel utaztunk Manchesterbe. Még soha nem repültem, ezért már az út nagyon izgalmas volt számomra. A felhők felett láthattuk a horizontot, ami gyönyörű látvány volt. Egy kertvárosias településre érkeztünk, ahol fogadó családok vártak ránk.

Az első napon a helyi általános és művészeti középiskola óráin vettünk részt közösen az angol diákokkal. Így tanultam egy tanórán francia nyelvet, testnevelésen pingpongoztam, még a matekból kapott házi feladatlapot is megoldottam. Énekórán egy szokatlanul jól felszerelt tanteremben jártunk, ahol minden diákra jutott egy szintetizátor. Az órán egy rock- és egy popdalt elemeztünk. A szünetben az egyik teremben megkérdezték tőlem, hogy „hogi- vagi ?”. Nehezen jöttem rá, mi ez a furcsa angol kifejezés, de én sem hagytam őket a „gy” betű kiejtésén egykönnyen túljutni, a becsengetés szakított félbe bennünket.

Másnap délelőtt előadtunk egy rövid koncertműsort, mellyel bemutatkozhattunk a projektben résztvevő többi ország számára is. Délután elutaztunk a szomszédos városba, Blackpoolba, ahol megnéztük a Blackpool Tower-t és egy hangulatos ódon tánctermet, a Ballroom-ot. A következő napon hajókázni mentünk Lake District-be, illetve a tó egyik kikötőjében megállva egy virágzó parkban sétáltunk. A negyedik napon Liverpoolba kirándultunk, megtekintettük a város helytörténeti múzeumát. Pénteken pedig az egészen északon fekvő 12. századi Houghton Tower várát jártuk be.

A vendéglátó diáklány, Gabriella aznap ünnepelte a 12. születésnapját, így felköszöntöttem én egy magyaros ajándékkal. Szombaton már elérkezett a hazaút napja. Szerencsésen megérkeztünk Magyarországra és ekkor újabb kalandok sora várt ránk. A hóvihar miatt össze-vissza kerülgettük az autópályákat, végül Szlovákián át 5 óra alatt bravúrosan megtettük az utolsó 120 km-t is.

Az angol nyelvi közeg és a barátságos család jelentette számomra a legnagyobb élményt. Köszönöm a Liszt Ferenc Zeneiskolának és a Comenius programnak ezt a lehetőséget!