​Comenius projekttalálkozó Angliában

Angliai beszámoló Ágoston Blanka

Az első napot a szállásadóimmal – Chloe-val és családjával - töltöttem, ami nagyon szórakoztató volt: elvittek a tengerparthoz és bejártuk a fogadó városukat, Lytham St. Annes-t. Nagyon kedvesek voltak, és felettébb érdekelte őket Magyarország, és a magyar kultúra.

Hétfőn iskolába mentünk. Az órák színvonalasak és érdekesek voltak számomra. A délelőtt folyamán az angol diákok előadták műsorukat, mellyel a Comenius tagjait köszöntötték. Nagyon szórakoztató volt. A délutánt ismét a családdal töltöttem, elmentünk moziba, ami nagyon-nagyon tetszett.

A harmadik napon, kedden délelőtt ismét a padokat koptattuk, délután pedig ellátogattuk Blackpoolba, ahol remek sétát tettünk a sétálóutcán. Ezután visszamentünk még az iskolába, hogy megnézzük a többi ország (Németország, Lengyelország, Magyarország) bemutatkozó kis produkcióját. A nap további részét Chloe-val és családjával töltöttem.

Szerdai napot Lake District nevezetű tónál töltöttük. Hajóval körbeutaztuk és különböző állomásokon szabadprogramot kaptunk: nézelődhettünk, vásárolhattunk helyi souvenir ajándékokat. Gyönyörű hely volt, nagyszerű kilátással. Estefelé találkoztam a magyar barátaimmal és bejártuk Lytham Saint Annes-t.

Csütörtökön Liverpoolba utaztunk, ahol két múzeumot csodálhattunk meg: a Liverpool Múzeumot és a Titanic Múzeumot. Ebéd után szabadprogramot kaptunk, amit mi a kikötőváros bejárásával töltöttünk. Este ismét összegyűlt a Comenius csoport, ugyanis az iskola disco-t rendezett a tiszteletünkre. Nagyon élvezetes, és vicces volt, ügyességi feladatokkal tarkítva.

A hatodik nap délelőttjén a 12. században épült Houghton Tower kastélyt csodálhattunk meg, ami ma is remek állapotában áll. A kastélytúra utána visszatértünk az iskolába, ahol 1-2 órát még meghallgattunk.

Végül elérkezett a szombat, a hazaút napja. Fájó búcsút vettem újdonsült barátaimtól és a fogadó családomtól. Nagyon tetszett az Angliában eltöltött idő, hiszen megismerhettem egy másik kultúrát, ami végül nagyon szimpatikussá vált. Nagyon köszönöm a Liszt Ferenc Zeneiskolának az ott töltött hét minden percét!